tisdag 24 april 2012

En regnig tisdag

Idag fick jag sova lääänge, eller länge och länge, tills klockan 9. Sen kravlade jag mej muttrande ur sängen och begav mej ut i regnet till stallet för att ta mej ännu en tur på Haigu. Han hade just blivit utsläppt i hagen och var inte det minsta pigg på att släpas in igen och sen hamna jobba. Men efter en del dispyteras i hagen, en mild knuff i baken av Ingemo och en massa stampas i stallgången var vi klara för lite motion. Herren behagade gå riktigt snyggt faktiskt och vi kom ganska bra överens, dock var planen invaderad av en väldigt skum bom som såg riktigt farlig ut. Haigu var djupt övertygad om att den skulle bita av honom fötterna om han skulle gå för nära.

På eftermiddagen träffade jag Paula för en liten pratstund om framtiden och nuet. Det var alldeles för länge sen vi hade pratat så vi hann gå igenom ganska mycke på knappt 3 timmar. Det skall bli så kul att se vart folk far i höst, vem man möter på i Åbo, vem som far iväg till Hesa eller vem som springer iväg nån helt annan stans.
Ikväll har jag även pratat med Anton för första gången på länge, sett lite vart han är påväg och vilka planer han har för framtiden.

Nu skall jag se på nån dålig tv-serie och slappna av lite, filosofera lite om saker och ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar