torsdag 19 april 2012

Uppdatering

Läste just igenom det lilla ja åstadkom senaste gång ja tänkte att jag sku börja blogga och kom fram till att jag kanske borde uppdatera vissa faktan. Ett, jag har bytt pojkvän, till vem får ni se senare. Hush, att byta pojkvän låter som om ja behandlar dem som ett par byxor eller nåt :D Två... ja det var väl det mest aktuella. Mer information om mej och mitt kommer (hoppeligen) senare. Skall nu försöka verkligen så att jag har någonstans att skriva av mej allt som händer, om det nu händer så mycket, i mitt liv.

 Idag har jag roat mej kungligt i Hangö var vi försökte inspirera lågstadiebarn till att spela blåsinstrument genom att ha en konsert för dem med orkestern. Dock märktes det att det nog inte var blåsinstrumenten utan trummorna som tog mest uppmärksamhet av barnen. Fick iallfall spela trumpet denna gång istället för mitt vanliga trombontutas. Riktigt skoj sist och slutligen, dock tappar ja varje gång nerverna på killarna från Hangö, dom ser ut som om dom skulle va i min ålder men beter sig som tokiga 5-åringar. Stackars Pekka som hamnar stå ut med dem. Nu väntar jag iallfall på mamma så att vi kan ta oss ett varv ut till staden (den samling hus som definieras som centrum i Ekenäs) och titta om de skulle ha någon fin Studentmössa att erbjuda mej. Ska dessutom pröva en klänning jag såg ut här förra veckan. Mamma försöker påpeka och föreslå att vi nog borde ta oss en "red" till Helsingfors och titta på klänningar men jag försöker slippa undan. Orkar inte prova klänningar i all oändlighet, dessutom är det oftast så att om jag gillar någon klänning gör mamma inte det och vice versa.

Vad som annors har cirkulerat i mina tankar idag är vilka av TYS:s lägenheter jag och min pojkvän Lennart skall sikta in oss på att söka till hösten. Vi hade tänkt oss någon slags tvåa och sådanda har TYS ganska många av men man kan bara ansöka om fem olika typer på en ansökan så jag skall ta och plöja igenom utbudet ikväll och se om jag fastnar för någon. Han har ingen skillnad, det är kvinnan i mej som vill hitta ett mysigt hem för oss (om det nu går att hitta de i studentkomplex). Längtar verkligen efter att få flytta hemifrån, slippa alla andras regler och verkligen få bestämma själv. Vi får nu se hur jag upplever det sen. Nu är det slutfilosoferat, jag skall hämta lite kex och juice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar