söndag 29 april 2012

En ovanligt oproduktiv fredag och en slö lördag

Jag har inte alls hunnit vara hemma och vid någon dator på flere dagar. Här kommer en liten uppdatering nu. På fredagen skulle jag läsa kemi återigen. Jag läste ut en bok, d.v.s. kom inte alls långt och tappade sedan intresset. Började istället ett övermäktigt slag mot min dator när jag ville få den att spela urgamla spel som inte alls är kompatiba med modern teknik. Efter många sorger och flere bedrövelser fick jag ge upp, eftersom en tydligen inte hittade en essentiell "director file". När klockanbörjade närma sig 4 packade jag ihop lite tillbehör för en Wii-kväll hos mina småkusiner och tog sedan mig ett varv till en skobutik med mamma för att se om vi skulle hitta ett par skor till studenten. Skor hittade vi hör och häpna så nu saknas enbart mössan. 

Kvällen tillbringades alltså i Langansböle med småkusinerna Rebecca och Emelie spelandes diverse Wii-spel. Kvällen innehöll många timmar spel, tortillas, Disneyfilm, många skratt, många skämt och hysteriska fnissanfall. Vår imaginära spelkumpan vid namn "någotkinesisktjagnuglömtbort" orsakade även lite skratt. Lite efter 11 slocknade vi och jag har totalt missat när husfolket återvände hem någon gång vid 1-tiden.

På lördagen hade jag bestämt mej för att tillbringa några timmar i Misskärr hos Lennarts familj. For iväg på förmiddagen och möttes av en glädjestrålande Bilbo. Han (är alltså en hund och) älskar när jag är där, jag är tydligen ny och spännande. Vi har dock en evighetslång dispyt om huruvida han skall få slicka min näsa som hälsningsfras. Jag säger "nej" han säger "vift på svansen", jag säger "inte min näsa" han säger "skutt,skutt,skutt,skutt,hopp,joo jag vill!" Ibland vinner jag, ibland råkar jag sätta mej eller böja ner mej passligt så att man kan göra en blixtsnabb manöver och dränka hela mitt ansikte i en enorm tunga. Bilbo trivdes iallfall med två promenader och lite frisbee-kastas. Lennart och jag tillbringade hela dagen i Tenalas urskogar, avrundade sedan med bastu åt 8-tiden och begav oss mot civilisationen. Dagen avslutades med Sagan om Ringen på Nelonen.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar