fredag 1 januari 2016

2015 tog slut

2015 tog slut igår, väldigt plötsligt faktiskt. Jag firade traditionsenligt nyår med familjen och systers gudföräldrar med familj i Karis. Vi började kvällen med fyrverkerier i Pojo och fortsatte sedan med utsökt mat och samvaro i Karis. 

I dag vid morgonmålsbordet frågade mamma vad som varit bäst med 2015. Jag hade ganska många utvalda. Det var liksom lite svårt gallra mellan händelserna.

Festen som pappa ställde till med för att fira sina 50 år var en definitiv höjdpunkt. Speciellt kul var det att vi efter mycket om och men fick fafar medlurad. Han hade kämpat emot av alla krafter hur länge som helst före men sedan var han hur nöjd och glad som helst och åkte hem säkert två timmar efter att L gett upp. 

En annan höjdpunkt var Kroatienresan på våren. En välförtjänt paus med massor med vin och god mat. Och schlagerfinalen på hostellrummet med massor med gott småplock vi handlat med oss hem.

På sommaren plockade jag på mej nya häftiga erfarenheter av sommarjobbet och Capo fick ha roliga dagar med Jannica medan jag jobbade. Till slut tog jag en vecka semester i Lappland med hund och L och fick uppleva mitt livs kärlek gå ner på knä och fråga Frågan med stort F.  Och få svara förstås, fast jag tror att det var enda gången i vårt förhållande som jag var alldeles mållös. 

Hösten innehöll luftballongsfärd och matlagningskurs i Smakbyn och de allra sista kurserna på mattainsten. Nu får 2016 starta ett nytt kapitel för min del, ett kapitel som åtminstone får börja i Vasa. 

Jag firar första dagen på det nya året med att till största delen sitta i soffan. Caping började med att leka med en av Jannicas gamla fotbollar. L firar med att försöka packa upp alla flyttlådor i Vasa. 

Ha ett fint 2016 gott folk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar