torsdag 7 januari 2016

Kyla

Oooh så jag tycker om när det är kallt. Älskar minusgraderna, älskar när det biter i kinderna, när ögonfransarna fryser ihop och det ångar ur munnen.

Och jag är alltså inte alls ironisk, jag gillar verkligen när det är kallt! Jag fullkomligt HATAR när det är +5 grader, blåser och regnar. Idag hade vi -27,4 grader här i morse, och ingen hade någon större nöd på förmiddagspromenaden. Capo njuter, leker, hoppar, skuttar och rullar sig i snön. Vi hade tänkt åka skridskor med hunden i dag men ändrade oss, det får bli till en annan dag.

Den trevliga kylan har dessutom gett mig tillfälle att prova min födelsedagspresent. En rosa söt (pilk)halare (L var den enda som fattade att det var pilkning den var till för) med tillhörande enorma snömansskor. Och idag har jag prövat mina "spiked overshoes" som även det var en födelsedagspresent.


Nu väntar jag med spänning på många fler kalla dagar. Imorgon skall här vara över -20 grader, kanske det blir skrinning igen. Dagens äventyr gick till butiken i stället för till skären som planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar