lördag 11 oktober 2014

Utomhus

Jag har varit utomhusig idag. Jag är alltså i Ekenäs som kattvakt, resten av familjen reser som vanligt. :D

Började morgonen med stallbesök. Där fastnade jag någon timme längre än jag tänkte. Jag hade ridlektion mellan 10 och 11. Tänkte att jag skulle vara hemma tillbaka kring 12. Jag var hemma lite över 2. Först red jag lite längre än det var tänkt, sedan ledde jag en liten söt knatte på knatteridning, sedan borstade jag hästarna och sopade stallgången och lite annat smått och gott. Det var så himla skönt att hänga i stallet en liten stund. Det är så sällan nu för tiden som jag får ordentligt med tid att vara där. Jag njuter så av att känna hästdoften och prata med hästarna. Man får så fiffiga svar. Ridningen är faktiskt någonting jag saknar så massor. Jag skall faktiskt se till att hålla det intresset vid liv, jag behöver terapin med jämna mellanrum.

När jag kom hem från stallet tillbringade jag 2 timmar på gården och krattade löv. Tyckte det såg så anskrämligt ut med alla löven på gatan så jag krattade upp allting och fyllde 3 stora säckar med fina färgglada höstlöv. Sedan var klockan plötsligt 4 och jag var utsvulten. Så att så har min dag gått. En väldigt terapeutisk lördag, jag kanske behöver det ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar