onsdag 22 oktober 2014

Stora klimpen

Vår guldklimp har vuxit så massor tycker jag. Det tycker inte L. Han tyckte visserligen att Dacapo var pytteliten när vi hämtade hem honom och jag tyckte han var jättelik. Så i min värld är han sjukt stor nu redan. Han är en 7,5 kg stor guldklimp som är helt jätte jätte duktig. I dag har vi för första gången varit borta båda två från honom, och två av mina underbara kompisar var här som hundvakter. Och dom var jätteduktiga, både kompisarna och hunden :D




Dacapo sover nästan 8 timmar per natt redan, vi får sova ända tills kl 6, och sedan ligger han snällt och tuggar på sina leksaker en timme till innan morgonmål kl 7. Han gör snällt alla sina behov utomhus, och har fattat grejen med att gå till dörren och markera att han behöver ut. Vi har sammanlagt haft kanske 6 olyckor inomhus på 1,5 veckor. Han är helt sjukt duktig. Jag kan inte helt förstå att han varit så här duktig. Det har varit nästan alldeles för lätt hittills.

På fredagen skall han få träffa mamma o pappa, och våra katter. Och på lördagen skall han få träffa Bilbo.

2 kommentarer:

  1. Fyra tikar i tenala på lördag å :p men det kanske blir lite för häftigt om ni har Bilbo träff. Lycka till med katterna - vattenblomspruta kan funka då ni kan reagera på avstånd om han gör "fel". Roxy jagar ännu på vår Wilma... Men vi går mot bättre där å, bara tagit 2 år.....

    SvaraRadera
  2. Det kan hända att det blir lite häftigt jo, vi skall dessutom träffa en annan liten valp (min kompis) också på veckoslutet. Men v. 45 och 46 är vi antagligen hemma också på veckoslutet så då kanske han kan få sin första terrier-upplevelse :D

    SvaraRadera