onsdag 29 oktober 2014

Trött

Höstens andra tentamen undan. Kemi. Jag som i något svagt ögonblick lovade mej själv att jag skulle lära mej kemi. Jag går nu en kemikurs. Som nu går si så där. Jag har små hål (läs massiva avgrunder) i mina tidigare kunskaper. Så ibland går det inte som på Strömsö.

Jag har lite vadd i huvudet i dag. Efter två relativt oroliga nätter med Capo kunde man liksom slappna av i dag. Och när spänningen släpper blir jag ungefär lika pigg som en blöt disktrasa. L har också varit lite disktrasig i dag, vilket inte varit helt optimalt eftersom konvalescenten i huset har återhämtat sig och varit ganska så pigg idag. Han har hela tiden tyckt att någonting skall hända. Och när vi inte hunnit komma med något fiffigt att göra tillräckligt snabbt har han gjort små hyss. Han har grävt i en blomkruka, ätit stolsben, ätit på allt som funnits nära golvnivå, jagat mina strumpor som hängde på tork och gnagat på mina tår.

Precis sånt som en valpklimp skall göra. Så en i hushållet har återhämtat sig. Vi skall se när vi andra gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar