fredag 7 juni 2013

Tröttheten

Jag har blivit lite bloggtrött, det går lite trögt att få hit några inlägg. Jag tänker flere gånger per dag "Det här måste jag skriva på bloggen" men sedan tar jag mej aldrig i kragen och skriver ner det.

Jag har börjat jobba, och de stunder denna vecka då jag inte har jobbat har jag lapat sol på terassen. Och simmat. Eftersom vädret här i söder har varit väldigt väldigt varmt den senaste veckan har vattentemperaturen i Gennarby träsk redan klättrat redigt över 20 grader så det är utmärkt badtemperatur för en kruka som jag. I dag är det dock lite mulet och molnigt och därför tänker jag låtsas ta i tu med junis stora projekt: Tömma barndomsrum!

Jag planerar packa ner alla saker jag vill ha när jag blir "vuxen" men inte har rum för nu. Jag tänker placera lådor med nämnda saker i någon skrubb så att ingen hittar dem förrän jag har mer än två rum att breda ut mej i. Exempelvis alla mina fruktansvärt många prydnadsfigurer. Jag kan inte breda ut dem i lägenheten i Åbo, då blir det "old crazy catlady"-varning över det hela. Men någon dag vill jag nog gärna ha dem tillbaka. Så de skall nu få umgås i en pafflåda ett antal år innan jag packar upp dem igen.

Innan motivationen igen springer all världens väg skall jag ta i tu med detta. Har nästan tröttnat redan. Vi tar det i små små myrsteg så kanske jag är klar innan augusti! 

2 kommentarer:

  1. Haha, joo den där bloggtröttheten... Skriver nog själv jättesällan.. men när jag skriver blir det typ romaner. :D

    Tömma barndomsrum.. lycka till! (själv har jag inte lyckas på sju år..)

    SvaraRadera
  2. Jo, det går ganska knaggligt. Men det är nästan lite kul med jämna mellanrum, man hittar så mycket töntigt :D

    Man får bara hoppas att det blir många soliga dagar då man inte har hjärta att vara inomhus, i dag är tyvärr ingen sådan dag så jag måste väl ta i tu med bokhyllan :)

    SvaraRadera