söndag 23 juni 2013

Midsommar på er

Vi har firat midsommar i all sköns ro. Vi har firat midsommarafton i Tenala som vanligt, med min morbrors familj. Vi har slappat slappat och slappat hela midsommardagen på terassen i Ekenäs och Lennart och jag har avslutat helgen i Tenala med varm kakao och popcorn. Midsommar är som midsommar alltid har varit, med undantaget att det faktiskt var vackert väder i år.

I dag vaknade jag kl 9.30 efter nästan 11 timmars sömn för att sätta mej i bilen i Tenala och köra till Ekenäs för frukostdate med Paula. Vi har inte setts på jättejättelänge så en liten pratstund passade så bra. Vi pratade och åt ett par timmar innan jag knallade på jobb. Imorgon börjar sista veckan av juni, tre veckor har gått här, sju veckor är kvar innan man måste börja studera igen. Jag är inte riktigt klar för studiestart ännu, dock har jag nog lite hemlängtan faktiskt. Vill sova i min egen säng igen, den är så skön. Min här är lite för gropig, den i Tenala är lite för mjuk. Vill ha mitt eget kylskåp, utan alla skumma burkar. Det är kul att vara tillbaka i Ekenäs igen, det säger jag inte, men jag saknar nog lite mitt eget liv i Åbo. Det är inte kul att bli vuxen ibland.

Nu skall jag läsa ut första delen av The Game Of Thrones och se hur den slutar. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar