torsdag 20 juni 2013

Torkan

Juni är relativt blött och regnigt men i mitt bloggliv är det desperat torka. Jag hittar ingenting fiffigt att skriva om. Jag går på jobb, läser lite Game of Thrones, pendlar lite till Tenala och tillbaka, äter lite sommarmat o.s.v. Inget speciellt, inget spännande egentligen.

I går var vi visserligen på "Folk och rövare i Kamomilla stad" till Finns sommarteater, så det var ju lite speciellt. Till och med jag som inte är någon vidare teatermänniska tyckte det var riktigt roligt. Alla skådespelarna var under 16 år gamla och jätte jätte duktiga. Pjäsen spelas bara i juni månad så låter det lockande gäller det att passa på. Snart har trots allt halva sommaren gått, vi har ju midsommar i morgon. Knasig tid för midsommar har jag alltid tyckt.

Här i veckan ramlade också läsårets sista studiepoäng in så jag har nu officiellt 90 studiepoäng ihopskrapade. Bara typ massor kvar då! Börjar nästan längta till skolstarten redan, är nyfiken på att se vad vi har för gulnäbbar nästa år och hur utbildningens svåraste kurser kommer att arta sig. Och på vår nya professor. Och på om jag klarar av att lära mej gymnasiekemin på 8 veckor, brr.

Nu skall jag knalla i väg på jobb i regnet. Ha en fin sommardag, läs en bok. Adlibris har sommarrea tyckte jag, köp någon ny spännande bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar