onsdag 12 juni 2013

Mulet

Det är normal juni månad igen, ingen sol att lapa, inga temperaturer över 20 att steka sig i. Jag sitter vid datorn och försöker undvika att städa. Borde fortsätta mitt utstädas, har klarat av en hurts, 13 hyllor och en stor pappershög. Sadly så är det mesta i mitt rum sådant som borde slängas, gamla papper och annat skräp, så jag kommer inte att ha så hemskt många lådor trots allt att spara. Kanske jag hittar ett slut i detta kaos någon dag.

I dag är jag liksom lite irriterad på allting. På Raseborg, på Studentexamensnämnden som skall ändra saker åt skumma håll, på en ekonomi som inte kan ordna i denna stad, men Ingå har det bra exempelvis enligt dagens tidning. På getingen som kom in genom fönstret halv 5 inatt och väckte mej, på osten som bara smulade sig i morse. Ni ser vart jag är på väg. Tur att jag skall på jobb ikväll så får jag ut lite energi på springas omkring istället.

Jag känner mej mulen, precis som vädret. I morgon blir det en bättre dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar