fredag 27 mars 2015

Ett steg närmare

I dag har jag skrivit den sista tenten inom min kandidatexamen. Dagens tent var i Talteori och jag tror att det gick helt bra faktiskt. Detta markerar en liten milstolpe, för denna var den sista kurs jag behöver göra för min kandidatexamen. Min avhandling är färdig, den är plagiatgranskad, sakgranskad och för tillfället på språkgranskning. Jag har skrivit språkprovet och på tisdagen skall jag ha presentation.

Jag brukar försöka hålla koll på lite hur många timmar jag sätter på olika kurser här, för att se lite hur arbetsmängden förhåller sig till studiepoängen. Vi får 8 sp för våra kandidatavhandlingar. Med ÅA:s sätt att räkna skulle det då motsvara 8*27h  = 216 timmars arbete. Själva skrivandet på min avhandling tog exakt 2 gånger igenom alla säsonger av Friends. Ni som vet hur jag studerar vet att jag alltid har någon form av tv-serie som jag kan utan och innan i bakgrunden. Kandidatexamen fick alltså Friends som bakgrundsmusik.

Två gånger genom alla säsonger av Friends är 200 h, 31 minuter och 10 sekunder. Sedan har vi det research-arbete jag gjort före jag verkligen skrivit, träffar med handledaren och korrekturläsningar. Jag tror att jag lätt kan säga att jag fyller ÅA:s krav i alla fall. Nu är det i alla fall över, och nästa steg är magistersavhandlingen då. Fast inte nu, just nu slöar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar