fredag 3 januari 2014

Jobbet börjar

I dag, 3.1 har jag gett upp försöket att bara fira jullov och börjat förbereda mej inför vårterminen. Jag har skickat mejl till föreläsare, ritat färdigt schemat för vårterminen, börjat förbereda årets första sitz och lite annat smått och gott.

Har också promenerat till biblioteket här i Ekenäs för att inspektera lite hur det ser ut efter sin renovering. Det har blivit riktigt mysigt faktiskt. Jag lånade en drös böcker inför mitt nästa stora projekt. Jag tänker dock inte ännu avslöja projektets art, det får vänta tills lite längre fram. Nu tänkte jag i alla fall dyka in i litteraturen ett varv och fördjupa mej lite till. Jag är nämligen, för den som inte ännu märkt det, ett litet kontrollfreak som måste ha koll på allting.

I övrigt gör vi inget fiffigt här, ser på massor med film och slappar. Jag har stora luckor i min film-allmänbildning men detta jullov har jag förhoppningsvis täppt till några luckor åtminstone. Jag har sett den nyaste Batman-trilogin, alla filmer om Iron Man och i dag skall vi börja plöja igenom Spiderman. Så det tar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar