onsdag 8 januari 2014

Den där framtiden nu igen

Ibland börjar jag fundera över framtiden, och vad jag riktigt vill och vad jag kan förvänta mej. Jag pendlar mellan att bara vilja kika vart framtiden för mej och att försöka planera den in i minsta detalj, jag är ju som bekant lite förtjust i att planera och ha koll. Jag har lovat att skriva min kandi innan jag börjar försöka fundera igen kring vad jag vill, men ibland kommer det över mej, i alla former och smaker.

Allt som oftast är jag jättejättenöjd med att studera matematik, det är det jag brinner för och något jag känner ut i fingerspetsarna att jag gillar, men ibland vill jag göra något annat. Ibland vill jag flyga till Spanien och lära mej laga drinkar, ibland vill jag fördjupa mej i cellbiologi, ibland vill jag faktiskt studera medicin och ibland vill jag ta mitt pick och pack och flytta till Sverige för att studera etologi.

Man kan ju inte pröva på allting, då hinner man bli skrynklig innan man är klar och jag vill hinna med annat också, hur skall man veta vad man vill. Jag skulle tycka att så mycket är roligt, hur skall jag reda ut vad som är roligAST!

Jag blev så glad i dag när jag träffade en kompis i skolan. En kompis som, precis som jag, är lite för ambitiös för sitt eget bästa. Men hon har nu prövat på det där som alla verkar vilja att hon skall studera och sedan insett vad hon egentligen vill. Och hon skall göra det stolt! Alla borde få göra vad dom verkligen vill, på så sätt tillför man det mesta man kan till omvärlden, fast det känns som att det man gör är himla onyttigt!

Jag vill hinna med annat än att fundera ut vad jag vill. Jag vill jobba, jag vill bli vuxen och jag vill hinna med att bygga upp den där utopin med man, barn, hus, hundar, katter, hästar och minigrisen!

1 kommentar:

  1. Känner igen mig här, kanske har jag till och med orsak till det... ;) det är svåra val man har, för allt har ju sina sidor och det finns så mycket som skulle vara roligt/nyttigt att testa på. Take care!

    SvaraRadera