fredag 31 januari 2014

Den milslånga checklistan

Min kilometerlånga checklista börjar så småningom ha alla punkter avcheckade. Har skickat ca 50 mejl den senaste veckan, har kollat, ringt, bekräftat, bokat, fixat, grejat. Nu börjar så småningom allting bli rätt tror vi väl. Antagligen har jag glömt det mesta, missat detaljer, skippat viktiga grejer, gjort det mesta åt skogen och en massa annat. Men punkterna på listan har minskat en efter en och nu skall vi väl tro att det blir bra. Vad jag skall göra får ni veta senare, och vad jag planerat kanske jag kan avslöja. Om en vecka firar världens bästa ämnesförening Sigma 55 år som matematikernas ämnesförening. Här har vi planerat jubileumsfesten i flera veckor, och jag har sådan exxtrem tur som har en superb jubbekommitte som jobbat outtröttligt många långa månader inför vår fest. Jag kommer att bidra med något lite speciellt till jubileumet, men mer om det också senare.

I dag har jag åtminstone känt mej lite effektiv. På 20 minuter hann jag röra mej från stadsbiblioteket i Åbo, till Clas Ohlson för att köpa batterier, till H&M för för att köpa hårspännen, vidare till Universitetsapoteket för inhandlande av skavsårsplåster, till Gadolinia för att lämna in uppgifter och till ASA-huset för att möta Lennart. Jag hade ganska häftigt tempo på måste jag säga. Sedan cyklade vi hem och knallade efter bilen som varit på reparation. Sedan ingen mer motion för mej idag.

Idel saker jag vill berätta men inte kan berätta riktigt ännu. Nu skall jag i alla fall kontrollchecka min långa långa lista och sedan krypa under täcket. I morgon är det äntligen lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar