måndag 6 januari 2014

Back to normal

Vi är hemma i Åbo igen. Vi har packat upp, städat undan alla miljontals reklamblad som droppat in under mellandagsrean, fyllt kylskåpet med mat igen och sovit en natt i egen säng. Sängen hos mamma och pappa är fortfarande också en favorit, men den har tjänat oss alla i närmare 30 år nu och börjar bli måttligt utsliten. Den har en grop på mitten där jag tydligen ledat ihopkurad så ofta att fjädrarna i madrassen har släppt. Så ryggen tackar ödmjukast för en rak och stadig säng igen.

På jullovets allra sista dag skall vi låtsas jobba lite igen. Jag skall lägga sista handen vid den allra sista labbrapporten från höstens kurs. Om den äntligen blir godkänd behöver jag aldrig labba fysik igen! Jag avskyr att laborera, jag kommer att bli världens tråkigaste fysiklärare.

Så hemskt mycket mer har jag väl kanske inte att säga, jullovet gick ganska traditionsenligt till. I år firade L och jag jul på olika ställen, sedan tillbringade jag mellandagarna i Vasa hos hans familj och sedan återvände vi till Västra Nyland för nyårsfirande med min familj och min systers gudföräldrar med familj.

Någon bild från Vasavistelsen:
ett vått Gräsreveln

Lennarts kusiners roande tama kanin och jag

Som alltid måste snöflingor fångas med tungan, dock tyckte Google+ att det snöade lite för lite, så det lade till ett antal flingor :D


Nu återgår vi så småningom till vardagen, men bara för ungefär tre veckor, sedan väntar ett litet utomlandsäventyr. Mer om det senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar