lördag 18 januari 2014

Veckoslut i Österbotten

Det har lyckats knalla iväg en vecka igen sedan jag senast skrev. Måndag, tisdag och onsdag var jag vikarie för en mattalärare i Ekenäs så de dagarna bara flög iväg. Jag var och rida i -14 grader på måndagen och njöt av kylan.

Denna vecka har vi också haft Sigmas första sitz för 2014, den allra första med vår nya styrelse. Jenni och jag lagade mat för 50 personer, skalade 20 kg potatis och gräddade 8 kg köttbullar. Summa sumarum tror vi det blev riktigt bra, men än idag återstår uppstädandet av vår lägenhet efter skalandet. Vi hann liksom inte riktigt med det för hela torsdagen gick åt till sitzen och på fredagen direkt efter lunch satte vi oss i bilen och körde till Vasa.

I dag har vi gått på begravning och sjungit och spelat lite, Lennart, Mårten och jag. Jag hoppas att det var uppskattat av vänner och anhöriga. Nu sitter vi förkylda och trötta i Vasa hos L:s faffa o fammo och skall just bädda ner oss. Här är underbart väder med -20 grader och strålande sol i dag på dagen. Jag har sån lust att fara ut och prova mina nya långfärdsskridskor. L:s farbror var förbi på förmiddagen och frestade mej att komma med och skrinna, han hade varit ut i månskenet natten före på blanka isar. Jag vill också! Det är vinter nu, jag vill vintra mej!

Jag skall gå och kurera en febrig L, gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar