tisdag 31 december 2013

Årets sista dag

Så här på årets sista dag stannar jag upp och funderar igen ett varv vad jag egentligen gjort under 2013. Jag inser att jag egentligen inte gjort så himla mycket mer än levt i vardagen. Å andra sidan, har man en underbar vardag som man delar med den bästa är det inte speciellt tungt att leva i vardagen.

2013 har egentligen rusat på som ett skenande Pendolinotåg, genom kurvor, uppför backar, nedför backar. Nära att spåra ut eller fastna i dalen ibland, men ändå ständigt på väg framåt.

2013 har jag kommit ett år närmare någonting, närmare framtiden. Närmare det som skall ske senare, närmare det jag kan få uppleva i ett annat skede av livet.

Jag har:
haft mitt första längre lärarvikariat
jobbat en varm sommar på världens knasigaste och allra bästa arbetsplats
upplevt Disneyland med syster
studerat klart mitt första år
påbörjat mitt andra studieår
sjungit och spelat
njutit av livet och friheten
format vår egen lilla vardag

Egenligen har 2013 varit ett litet mellanår, det har inte hänt så mycket högtflygande. Och det har varit outgrundligt skönt. Allting har flutit på, ibland lugnare ibland vildare och jag har vetat var alla mina nära och kära finns. Nu vill jag börja 2014 och se vilka äventyr som väntar bakom hörnet.

Vem vet, 2014 kanske blir ett händelserikt år!

Gott Nytt ÅR!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar