lördag 31 december 2016

2016

Jag brukar alltid summera mitt år, men i år vet jag inte riktigt hur jag skall summera året. Det har på många sätt varit ett mellanår, ett år då jag mest funderat vad nästa år skall föra med sig.

2016 var året då vi bodde i Vasa
Året jag var sur på FPV
Året jag gjorde mina lärarstudier
Året jag blev magister
Året jag slutade studera
Året jag började studera igen
Året jag tröttnade på att studera
Året jag studerade ändå
Året vi flyttade till Umeå
Året jag lärde mej vara lite positivare och genuinare
Året jag insåg att finnar faktiskt är så negativa som omvärlden tror
Året jag var stolt över att vara finlandssvensk
Året jag skämdes över att vara finlandssvensk
Året jag inte visste vad jag ville bli då jag blir stor
Året då jag blev lite större ändå, trots ovissheten

Snart blir det 2017, ett år som kanske för med sig fler saker. Vem vet, det återstår att se. Jag får åtminstone börja det nya året tillsammans med L, Capo och blivande svärföräldrarna, så bättre början kan det knappast bli!

Gott Nytt År!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar