söndag 9 oktober 2016

En sån vecka

En sån vecka. Mycket har hänt, dagarna har varit långa och jag har gått i taket många gånger på grund av bankstrul.

Vi har haft långa skoldagar med en Hälsocentraldag på onsdagen. Vårt uppdrag var att prata med patienter före deras läkarbesök, följa med på läkarbesöket och även samtala efteråt för att diskutera och analysera hur patienterna upplevt sitt läkarbesök. Hur blev de bemötta? Fick de svar på sina frågor? Förstod de vad läkaren sade o.s.v. Jag hade en bra dag i Holmsund, trots att jag nästan förfrös tårna på vägen. Morgonen var iskall och jag hade inte helt kollat temperaturen innan jag stack iväg till skolan.

Vi har också samlat vuxenpoäng denna vecka, och köpt en bil. Därför uppkom bankstrulet, då vi skulle föra över pengar till svenska kontot och allting strulade. Inget fungerade, allting gick såååååååå långsamt, och det innan pengarna ens lämnade Finland. Jag har känt mig som en fattiglapp i Guatemala, som att jag skulle vara helt avskuren från normal civilisation. Jag kan liksom inte förstå hur det i dagens samhälle skall krävas ett helt dygn av sammanhängande vardag för att föra pengar mellan mina egna konton. Det är inte ens som att jag skickat pengar åt någon annan, jag har ju bara skickat pengar mellan mina egna konton. Helt sjukt!

Men till slut fick vi bilen i varje fall, förra ägarna var snälla och förstående. Så för tillfället äger vi två bilar. Ingen som vill köpa min snälla lilla Peugeot? :)

Men veckan har också bidragit med fina icke-irriterande stunder, då Capo spridit glädje omkring sig. Vi har hunnit med både morgon- och kvällspromenader tillsammans. Veckan i bilder gott folk:

Ståtlig hund

Fjantig hund

Hund som inte vill gå in

Hund som VERKLIGEN inte vill gå in

Hund som lockades med med hjälp av mattes handske

Hund som tog till flykten med mattes handske

Vacker morgon i Holmsund, utan hund

Hund som inte vill stiga upp

Hund som väntar på sin husse, vi var snabbare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar