fredag 9 januari 2015

Vintern rasat

Vinter rasar här i Åbo. Och jag rasar på vintern. Varför hålls inte snön här?

Jag vill ha snö, jag vill ha kyla och vitt och frostigt och fint.
Jag vill gå omkring och sjunga Frosty the Snowman utan att känna mej sorgsen över alla snowmen som smälter där ute.
Jag vill snoukka, på riktig snö! Inte snökanonsnö!
Jag vill känna snön knastra under fötterna!
Jag vill kasta snöbollar åt Capo och se hur han jagar dem!

JAG VILL HA VINTER!!!!

Jag är bitter här. Bitter på att det tog nästan 25 minuter att cykla till skolan idag för att det var galet halt på vägarna. Bitter på allt grus som används för att man inte skall slå ihjäl sig. Bitter på att de enda skor som man kan använda är gummistövlar (annars är jag genomvåt om fossingarna) och att detta plagg inte är gjorda för att det skall vara is under dem. Det är alltså livsfarligt att knalla ut med hunden till och med.

Jag vill att det skall se ut så här:




1 kommentar: