fredag 30 januari 2015

Jag har bloggtorka

Jag har lite bloggtorka. Det känns som om jag aldrig skriver om något annat än hunden. Och om ingen speciellt händer så vet jag inte vad jag skall skriva om.

Den här veckan har jag haft kandidatångest. Min kandidatavhandling sjunger på sista versen, men den sista versen blir inte bra. Inte hur jag än försöker. Jag hittar inga passliga ord och får inte till några bra meningar. I morgon skall jag sätta mej ner och försöka en stund till. Börjar vara trött på att glo på dessa samma sidor nu. Hoppeligen har jag snart avhandlingen klar.

Vi skall tillbringa veckoslutet i Åbo. Ta det lugnt, tillbringa lite kvalitetstid på tumanhand (tremanhand om Capo får bestämma), glo lite på avhandlingen och åka på träning med Capo. Dessutom får vi besök av L:s bror imorgon, så jag skall baka årets andra sats med fastlagsbullar.

Den här veckan har vi även jobbat på en ny ovana Capo lagt sig till med. Han lägger sig på soffan som lejonkungen på sin klippa och spanar ut genom fönstret. Och skäller på alla som kommer gående. Och om det inte kommer någon gående på skäller han på bristen på folk som kommer gående. Men det har redan bättrat sedan första gången han gjorde det, så jag hoppas att vi snart har det under kontroll. Frustrerande när han hittar på sådant, men samtidigt lite skönt att han kan vara "jobbig" ibland också. Hittills har han varit så löjligt lätt att träna och uppfostra att jag varit lite rädd att jag inte kommer lära mej något alls av att ha valp. Nu får vi i alla all en liten utmaning och jag får träna på att vara konsekvent och ha långt tålamod.

Nu kallar min sköna varma säng och min bok. Det är evigheters evigheter sedan jag haft tid och ro att bara ligga i sängen och läsa. Nu skall sista delen av Game of Thrones betas av innan någon äcklig TV-serie kommer och spolerar den för mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar