måndag 12 januari 2015

Vinterskrud

Capo och jag började dagen med en nästan 3 km lång promenad i snön. Jag hade underskattat lite mängden lös snö i skogen så jag klädde på mej massor med kläder eftersom det var -10 grader här. Så jag fick ganska så hett under promenaden och hann bara hem och byta kläder innan jag satt mej på cykeln och cyklade till skolan.

Medan jag var i skolan bestämde vi att vi skulle ta oss en vinterskogspromenad med Antti och Lorna och hundarna under eftermiddagen. Det blev en och en halv timme i en vinterskrudad skog i Reso. Helt underbart väder. Fast det var kallt så kändes det inte så eftersom det inte blåste. Vi vandrade omkring och njöt av skogen och snön och hundarna som sprang omkring och lekte i snön. Underbar dag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar