lördag 6 april 2013

Vårkänslor

Jag har vårkänslor.

Jag vill städa ut vintern, välkomna solen, blommorna, bladen och gräset.

Jag vill städa bort dunjackor, vinterskor, yllesockor, ylletröjor och långkalsonger och välkomna ljusare, lättare, finare plagg.

Jag vill rensa ur garderoben, kasta alla högstadiehupparin, alla gamla, slitna, fläckiga byxor, alla toppar som inte längre passar men som jag fortfarande envisas med att gå med.

Jag vill klippa håret lite kortare (det räcker nästan ända ner till midjan nu) och lägga i nån ny, fin, fräsh färg.

Jag vill shoppa loss för en helt ny garderob, motionera bort det sista julkilot, köpa en ny, fin bikini.

Jag vill klia av mej vinterpälsen, ömsa skinn, krypa ut ur min kokong och sprida vingarna.

Jag är redo för en vår, min första vår som vuxen på egna ben!

1 kommentar:

  1. Håller med! (Men kanske int om högstadiehupparina då, de får vänta några år) :P Vååår! :D

    SvaraRadera