torsdag 4 april 2013

Arbetsdagen

Jag måste säga att 8 timmars arbetsdag kan se sig i månen efter den här veckan.  Här jobbar vi ju non stop. Till saken hör att Florakören och Brahe Djäknar har konsert på lördagen, ett uruppförande av Requiem av Sam Fröjdö. Välkomna och lyssna till Mikaelskyrkan :)

Alltså, jag cyklade iväg till skolan i morse kl 7.50 för att ha föreläsning. Med undantag för halvtimmes matpaus har vi sedan räknat mellan 8 och 15. Inlämningsuppgift efter inlämningsuppgift. Kl 15 gick mina kompisar hem och jag parkerade mej i datasalen för att laga 20 datauppgifter jag missat under min frånvaro. Kl 17 slutade Lennart och vi tog middagspaus för att kl 18 infinna oss i Sibeliusmusét för körövning. Sedan hade tydligen dirigenten bestämt sig för att kören inte skall ha någon paus ikväll så vi har sjungit i ett sträck i tre timmar.

Kl 9.15 steg jag innanför dörren hemma igen. Så 13,5 timme har jag jobbat idag, inkluderande lagstadgade matpauser :P Så jo, för guds skull, förläng studiedagarna för universitetsstuderandena. Nu går en bitter matematikerflora och lägger sig. Gonatt!!!



P.s. Jag är inte så bitter som jag låter, bara lite trött :P Egentligen trivs jag väldigt bra här i Åbo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar