onsdag 3 februari 2021

Man ångrar inte tvätthögarna

 Man ångrar bara det man inte gjorde säger vissa. Kanske, men inte nödvändigtvis. Jag tror man ångrar det man gjorde också, om det man gjorde innebar att man valde bort något annat. Och jag vet inte hur era liv ser ut. Men jag väljer nog alltid mellan minst två saker, och de jag då gör kan ju innebära att jag väljer bort något annat.

Men det kanske är två sidor av exakt amma mynt egentligen. Man ångrar det man gör, för att det betydde att man inte gjorde något annat... 

Men för att komma till sak. Varje kväll tänker jag: "Imorgon ska jag inte slöa kvar i sängen utan stiga upp och vika tvätt, tömma diskmaskinen, göra det och det och det." Och varje morgon fastnar jag ändå där i sängen. För vårt sista sovpass innebär nämligen att jag ligger med damen på bröstet, nära och mysigt och tillsammans myser vi ännu någon timme.  Så varje dag får tvätthögen vänta till förmån för lite mys, och jag ångrar absolut inte den bortglömda tvätthögen. Den får vackert vänta, för mys får alltid förtur. Det är väl det som kallas babybubbla.

Jag hittade en så beskrivande bild på Instagram häromdagen, igenkänningsfaktorn var hög... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar