lördag 13 februari 2021

Det har gått ett år...

Alla har vi väl åsikter om detta år. Året då allting vi planerat gick i stöpet. Ett år låter så himla länge, 365 dagar, väldigt många timmar.

Som de flesta vet har vi bott i Umeå. Jag ville aldrig flytta från Umeå, men omständigheter gjorde att det var det logiska "rätta" valet. Men jag lämnade en stor del av hjärtat i Umeå, och jag är inte säker på att jag någonsin får det åter. Det är ett år sedan jag senast såg Umeå. Ett år sedan jag fick njuta av staden jag saknar så mycket. Ett år sedan jag fick träffa älskade kollegor på världens bästa arbetsplats. Ett år sedan jag fick krama om min bästa vän, han som jag varje dag saknar så att det gör ont. 

Herregud ett år. Vi har hunnit skapa en hel människa under denna tid. Jag lider med alla människor som inte fått se sina nära och kära på denna orimligt långa tid. Och hoppas att det snart är över och vi kan krama våra vänner igen. Jag tackar också min lyckliga stjärna för att vi lever på 2020-talet och kan hålla kontakten över havet också i pandemitider. Men jag saknar kroppskontakt, saknar kramar och handslag. Saknar mitt älskade Umeå ❤️

1 kommentar: