fredag 26 januari 2018

Pensionären här hej

För att fira att jag och min man kommit oss iväg från universitetet och ut i arbetslivet så lever vi pensionärsliv.

Till vardagsrutinerna hör:
Stiga upp 5.30 och ta en morgonpromenad
Veckohandla med en färdigskriven lista
Stryka kläder
Lägga sig kl 21
Fira fredagkväll till På spåret

Vi såg alltid På spåret när jag var liten. Jag och syster förstod aldrig, men pappa var duktig. Nu har en kompis till mig fått hela gänget att bänka sig framför TV:n på fredag kväll för På spåret. Nytt för denna andra omgång är att man kan vara med och tävla i en app. Så nu tävlar vi friskt! 

Jag och kompisarna tävlar också varje vecka om vem som är mest pensionär. Jag kan säga så att jag inte alltid vinner, trots att jag äldst. 

För att väga upp för pensionärslivet ska jag tillbringa morgondagen i slalombacken! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar