fredag 12 januari 2018

Årets nyårslöfte

Medan mina vänner tar till sig mitt nyårslöfte från 2016 och 2017, att laga mer vegetarisk mat, måste jag komma på något nytt. Jag kände att jag uppnått vad jag ville när 2/3 av måltiderna här hemma är vegetariska/fisk. Så jag stal en idé av en kompis i utbyte. Under 2018 skall jag läsa minst 36 böcker.

Jag funderade först på 20 böcker, men det lät ganska lite, visst gör det? Så jag bestämde mig, 3 böcker per månad, det skall väl gå. Inga restriktioner på hur långa de skall vara eller på vilka språk, men det måste vara böcker. Kalle Anka tidningarna som kommer börja ramla ner i brevlådan räknas dock inte.

Så jag, som inte haft så mycket att skriva om på bloggen, har nu ett nytt användningsområde. Att hålla koll på vad jag läst och vad jag tyckte om böckerna. Orsaken till bloggtorkan under hösten var främst att jag inte gjorde annat än sov, jobbade, åt och vandrade miltal med Capo. Mitt liv var väldigt mycket jobb, och eftersom jag inte kan skriva så mycket om jobbet här utan att bryta tystnadsplikten så var jag tyst istället. Men jag skall försöka få till en ändring och ta mig i kragen. Jag tycker ju ändå det är ganska kul att ha ett bloggarkiv att falla tillbaka på när jag saligen glömt vad jag gjorde förra året.

So, I'm back (hopefully) :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar