lördag 20 januari 2018

Bok 2 & 3

Haha, januaris kvot är fylld. Och jag är mitt i bok 4.

Bok 2 - Dan Brown - Origin

Jag läste faktiskt den på svenska, så den heter Begynnelsen men ändå. Har läst alla Dan Browns böcker, och tycker denna var en av de bättre på senare tid. Älskade premissen bakom Inferno, men gillade inte helt varken vägen till upplösningen eller själva upplösningen. I denna upplevde jag att det var bättre, men Mr Langdon har nog en helt otrolig tur hela tiden.

Rekommenderar definitivt. Jag älskar Dan Browns noggranna research om allt mellan himmel och jord. Denna roman faller dessutom inom mitt specialintresse, så jag njöt av varje sida. Och som grädde på moset löste jag gåtan några sidor innan den avslöjades, my kind of book.

Bok 3 - Anna Jansson - Rädslans fångar

Jag har ganska specifik boksmak, trots att jag nog ganska ofta läser saker utanför denna smak. Men jag pendlar mellan fantasy och svenska deckare. Och detta är en av mina favoritförfattare bland svenska deckare. Jag tror faktiskt att jag läst allt som Anna Jansson skrivit om Maria Wern också. Jag gillar hennes sätt att skriva, jag gillar personerna. Jag älskar känslan man får av hennes språk, och jag känner med alla hennes karaktärer.

Lennart undrade om han skulle gilla hennes böcker, och han är kanske inte helt den som tycker om varken mord eller blodiga scener. Men jag tror han kanske skulle gilla detta, det är ganska snällt, men ändå gripande och genomtänkt.


En stilla undran: Räknas också ljudböcker? Jag är mitt i årets första ljudbok nämligen :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar