måndag 5 juni 2017

Jag är hemma

Jag är hemma!

As in hemma! I Ekenäs, hos mamma och pappa. Capo och jag tog båten på lördag efter den bedrövliga tenten, sov hos svåger i Vasa och körde sedan ner mot Ekenäs igår.

Jag har haft ganska häftig hemlängtan de senaste månaderna så det är så skönt att vara hemma. Vi trivs ju nog bra i Umeå men jag längtar nog hem. Mitt liv skall helst inte utspela sig i Sverige, men man vet ju inte. Det är de där små detaljerna som rubbar mina cirklar, som den nationella lunchpausen mellan 12 och 13, eller den töntiga användningen av personnummer.

Jag har två veckor semester nu, sedan börjar sommarjobbet i Umeå. Har egentligen inte så mycket planerat för min vistelse här, men redan första dagen har jag hunnit luncha hos Momi och Mofi och vara och rida med syster. Så en bra dag!

Min genom tiderna största hästkärlek, Jatsi

Jag fick sällskap vid frukostbordet idag

Det var himla mörkt och äckligt på dagspromenaden, men Capo njöt i fulla drag och passade på att jaga lite hare.

Sudde är den mest fotogena katten, han ser alltid så majestätisk ut! :D

Hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar