torsdag 2 mars 2017

Ingen nämnd och ingen glömd

Det brukar heta ingen nämnd och ingen glömd då man vill tacka folk för något. Jag är dock så himla full av tacksamhet att jag inte är säker på att det räcker att inte nämna någon. Att inte nämna någon implicerar nämligen att det är samma sak som att nämna ALLA, och det bestrider jag å det grövsta.

Jag vill nämna alla, precis alla, som gjorde vår stora dag till en alldeles underbar upplevelse. Dagen var 100% perfekt, det fanns inget (matematiskt inget, existerar ej något) som vi skulle ha velat ändra på. Jag vill nämna alla, och tacka dem med allt jag har för en oförglömlig dag och den bästa starten på vårt äktenskap vi kunde ha önskat oss.

Vi har planerat dagen i ett år ungefär, och involvera fler och fler i processen. Många kockar gav en superb soppa och allting verkade vara på vår sida under dagen. Så dagens första tack går till alla som varit med och planerat. Mina brudtärnor, L:s best men, våra syskon och våra bådas föräldrar som satt tid på förberedelser och funderat hur saker och ting skall fungera. Alla som svarat i telefon och på mejl då vi beställt och bokat saker från andra sidan potten. Samt förstått min knaggliga finska då jag har varit tvungen att förhandla på det andra inhemska.

Dagens andra tack går till alla de som gjorde vår fest. Till kyrkan som gjorde en fin vigsel, till Pojo Ungdomsorkester som spelade så fint och rörde oss alla till tårar, till våra superba fotografer från Kavilo Photography som fick oss att slappna av under hela dagen, till Blomsterhörnan (och min vän) som lagade underbart vackra buketter, till Puputti Design som skapat ännu en vacker ring, till Hoodit som sänt oss stolsspöken, till Piazza som försåg oss med himmelsk mat, till Sam Zimon som spelade musik under kvällen och gav oss ett prov på finlandssvenskt kunnande!

Dagens tredje tack går till alla som ställde upp under dagen. Till vårt brudfölje som sprang fötter av sig och ställde upp och fixade allt vi glömt eller gjort dumt. Till vår toastmaster. Till alla som höll underbara tal och fina program och hjälpte mej och L att uppfylla våra drömmar för dagen.

Sista tacket går till alla ni underbara gäster som kom från när och fjärran för att fira oss. Det är en helt extremt overklig känsla att alla kommit för att fira just OSS! Vi är så tacksamma!!! Vi hoppas så innerligt att alla hade en fin och kul kväll och att alla var nöjda. Vi var extremt nöjda, inga ord kan beskriva vad vi kände då och vad vi känner nu. Det enda vi kan säga är:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar