torsdag 25 augusti 2016

Ny början

Oj var skall jag börja. Min blogg kommer få ett nytt perspektiv och ett nytt uppdrag. Från och med i dag kommer jag att skriva om vårt liv i Sverige, i Umeå. För vi har flyttat utomlands.

Hur gick det nu så? Ja-a, det funderade jag själv också. Detta är ett äventyr, ett försök att pröva mina vingar. Jag jagar en dröm jag inte vet om jag har. Vi skall se var jag hamnar till slut. För tillfället tillbringar jag min tid i Umeå.

I dag har vi tagit båten över från Vasa till Umeå. Vi satt i Wasalines husdjursrum med Capcap och han var så duktig. Vi kan ju ha med oss honom vart som helst, jag är så stolt över honom.


Vi flyttade alltså vårt bohag redan i juli, och allting har bara väntat på oss här. I dag körde vi ombord min fullspäckade lilla Peugeot och nu sitter vi i Umeå. Alla möbler i lägenheten, hälften av lådorna uppackade, den andra hälften i totalt kaos. Jag har hunnit storhandla i närmaste ICA, laga middag och utforska grannkvarteren med en lyckligt sniffande hund.

Vi bor i västra Umeå, mitt i en skulpturpark. På våra promenader idag har vi redan stött på några konstiga skulpturer. Capo har gruffat och sniffat.

I övrigt är omgivningen här perfekt för Capopromenader. Vi är mitt i ett enormt bostadsområde med fina stigar mellan tallarna. Imorgon skall vi se om vi hittar ut härifrån också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar