fredag 26 augusti 2016

Äkta fredagsmys

Om jag nu skall bli svensk så är det väl tillåtet att fira äkta fredagsmys. Det allra första fredagsmyset firades med Fångarna på fortet (Ha, jag har svenska kanaler!), bananplättar och en IKEA-möbel. Ett skåp till badrummet. Vi tog nämligen en tur till IKEA idag också, när vi en gång höll på.



Vi har handlat två mattor för att skona golven i lägenheten från Capoklor. En matta jag länge velat ha och en som råkade ha specialpris. Med samma golv i tanken skaffade vi också ett plastskydd att ha under L:s skrivbordsstol. Dessutom inhandlades en gardinstång och ett diskställ (eftersom torkskåpet fortfarande inte är uppfunnet). När vi nu en gång utforskade Umeås nya varuhus tog vi oss även en tur i Clas Ohlsson på jakt efter en skiftnyckel. Jag fick samtidigt inköpt 3 häften med rutigt papper, så bara jag hittar min penal är jag good to go inför studiestarten!

Vi har fått massor gjort idag, och det känns så skönt. Jag är dessutom lite sjuk med hosta, snuva och täppta bihålor, så det känns skönt att veta att morgondagen är totalt programlös. Förutom cykelturen till universitetet så har vi också utforskat den närmaste omgivningen med Capo. Mitt under en promenad på en liten skogsstig landade vi på bakgården till en skola!! Ingen verkade dock misströsta och Capo gjorde succé bland med en halv skolklass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar