tisdag 12 juli 2016

Utställning

Capsing och jag har varit på sommarens utställning. Capos (och min förresten) andra "riktiga" utställning. Vi fick sällskap av en professionell stödtrupp (L:s moster) som orkade hela dagen.

Capsing var inte kanske i sitt livs utställningsform då han fick hotspots typ en vecka innan utställningen. Jag tog dock till min mirakelsalva och smörjade flitigt. Fick dem att sluta vätska på ett par dagar, men det blev kvar ett litet hårlöst område på ena baktassen, inte särskilt snyggt.

Och så hade Capo legat blöt på en filt här på skären och fått en rosa fläck på bringan. En fläck jag inte fick bort hur jag än betedde mig. Konstigt att färgen lossade så snabbt från filten men vägrade lossa från Capo.

OCH, när vi kom fram till Kokkola upptäckte jag att Capo hade något konstigt med sin svans, han tyckte inte om när jag skulle lyfta den i utställningsposition. Så jag bestämde mig där och då för att helt enkelt visa honom i "fri position".

Jag är jättenöjd med Capo, han var så duktig trots att matte råddade lite. Vi fick ett riktigt bra utlåtande trots alla skavanker och trots att uppfödaren ojade sig över Capos man som var för lite trimmad. Vi fick dessutom en andraplacering i vår klass, och vill man se mer resultat på Capsingen kan man kika in på:

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FI45981%2F14&R=111

Mattes fina Cap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar