onsdag 22 juni 2016

Graduångest

Lite drygt ett år efter att min kandidatavhandling blev färdig sitter jag och filar på det sista på min gradu. Innan utgången av juni skall jag ha allting nedskrivet och sedan väntar korrekturläsning och omstrukturering. Jag hör till kategorin människor som måste skriva ut texter och se dem på papper på riktigt för att på riktigt förstå vad jag har skrivit. Så nu tror jag att jag skrivit det mesta, en liten avslutning av kapitel 2 ännu och en liten filning på kapitel 3. Sedan behövs lite mellanspeak i kapitel 1, för det är för tillfället endast en enorm räcka med satser och definitioner radade efter varandra utan desto mer förklaringar. Det känns samtidigt överkomligt som fruktansvärt oöverkomligt. Men ljuset i ändan på tunneln börjar synas, snart snart snart snart är jag klar! Har nu alla andra klarat det så skall jag väl också få det klart :D

Alla kurser är avklarade, alla prestationer är bokförda och allting väntar på den där gradun. Så nog måste den väl bli klar. Sedan väntar nya äventyr i höst. Jag börjar vara ganska klar med Åbo Akademi och mattainsten, jag känner att jag tagit vad jag behöver härifrån. Det enda som är skrämmande med hösten är att jag absolut inte alls vet vad som händer. Allting är öppet och allting är spännande. Och jag gillar inte osäkerheten. Men det löser väl sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar