lördag 18 juni 2016

Veckoslut i Ekenäs

Jag har ett Ekenäsveckoslut. Jag skall gå på examensfest på eftermiddagen, dricka skumppa med en kompis på kvällen och ta mig en cityrunda i regnet i enorma Ekenäs.

Den här sommaren är annorlunda än alla mina tidigare somrar, eftersom jag för första gången inte har mitt säte i Ekenäs. Alla somrar sedan jag flyttade hemifrån har jag kommit hem tillbaka för att jobba. Nu är jag på jobb i Åbo, och har L och hunden är i Vasa. Så min lilla värld är splittrad den här sommaren.

Jag försöker i varje fall ta ut allting ur veckoslutet och började i går med kycklingburgare och skumppa med Jannica. Och sniffade lite katt. "Min" katt, hon som tidigare tydde sig massor till mig, är absolut inget Capo-fans. Men OM jag är hemma utan hund, som t.ex. nu, så sover hon i mitt rum. Och nästa natt brukar hon våga sig ända till min säng, när hon är alldeles säker på att ingen livsfarlig vovve finns där.

Burgare med sallad, tomat, kycklingfilé, stekt halloumi och stekt ananas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar