torsdag 9 juni 2016

Årets första dopp

I går tog jag årets första dopp i en havsvik i Pargas. Vi var på VEPE-träning och eftersom jag kände mig våghalsig så erbjöd jag mig att agera drunknande för hundarna. Jag klädde mig i våtdräkt (för det hör till att hundarna vänjer sig med både våt- och torrdräkt) och plumsade i. Alla hundarna räddade mig, en dock endast ett par meter och med lite övertalning. Men duktiga hundar var det och räddad blev jag nog till slut. Klädde sedan av mig våtdräkten och tog mig sommarens första dopp. Vattnet var faktiskt inte så himla överdrivet kallt, men efteråt märktes det nog lite, mest för att det blåste så tusan på land. Turligt nog fanns det bullar och saft att belöna sig med och sätesvärmare i bilen på vägen hem.

Bild från förra årets träning då mitt eget Cap räddade mig. Bild: Markku Lindberg

Dagen avslutades sedan med promenad med två lurvbollar och en varm dusch! I dag skall jag delta i ett spännande mordmysterium här på jobbet, det ni!

1 kommentar: