lördag 18 juni 2016

Vackra Åbo

Jag tillbringar alltså en stor del av sommaren i Åbo. Jag fick två månader jobb i Åbo och för första gången jobbar jag med något jag är utbildad för. Samtidigt upplever jag också min första sommar i Åbo, för under de år vi bott i Åbo har jag alltid tillbringat sommaren i Ekenäs.

Men nu är jag i Åbo, och längtar faktiskt lite tillbaka till Åbo. I början av året, då vi flyttade till Vasa, hade jag enorm hemlängtan tillbaka till Åbo. Jag ville hem tillbaka till vår fina lägenhet, till området vi bodde i, till alla vänner och alla bekanta. Speciellt mycket längtade jag hem till alla våra hundbekanta, för Capo var så ensam i Vasa. Och jag kunde ju hålla kontakten med mina vänner, men man kan inte hundumgås över nätet.

Nu är jag i varje fall i Åbo över sommaren, och jag längtar nog fortfarande tillbaka. Jag blev faktiskt kär i Åbo, jag älskar staden, människorna, hela det liv vi hade i Åbo. Riktigt ännu återvänder vi inte till Åbo, vi har ett annat äventyr framför oss, men kanske någon dag.

Vy över Åbo, Maggie och jag tappade bort oss upp på ett berg under kvällspromenaden. Tur så hittade Maggie hem.

Ståtliga Maggie, Capos mamma




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar