söndag 24 juli 2016

Flyttkaos - del 1

Vi har påbörjat flyttkaoset. I dag har vi fört ett par kubikmeter låda till L:s stackars farföräldrar som ofrivilligt får hysa dem en tid. Sedan har vi lastat vår säng på släpkärra och fört iväg den till L:s lillebror. Och lastat soffan och fört iväg den till skären. Nu har vi plötsligt mer rum i lägenheten och skärens vardagsrum har fått sig en ny installation.

Det har varit stekhett i Vasa idag och vi har svettats ymnigt då vi kånkat på möbler och flyttlådor. Jag kom tillbaka till Vasa inatt med Onnibus så vi har båda haft en ganska kort natt. Jag på grund av att halva natten tillbringades på Onnibus övre våning (mår inte helt hundra procentigt bra på bussar i allmänhet) och L för att han hamnat hämta mig kl 2 och på att Capo hade diarré och ville ut. Han hade också innan jag åkte iväg och nu har det kommit tillbaka trots några dagars uppehåll. Så det är risdiet som gäller igen ett par dagar då så skall vi se hur det blir.

Efter ett relativt gott dagsverke sitter vi nu på skären och insuper lugnet. Capo sover sött, uttröttad av valplek och jag lyssnar till vågskvalpet. Min sista lediga vecka börjar imorgon och vi har en liten att-göra-lista att beta av på. I slutet av veckan ramlar det in släktingar till L då vi alla skall gå på bröllop på lördagen. Jag skall få träffa L:s kusiner och kusinbarn bland annat. Sådant ser jag alltid massor fram emot då jag trivs jättebra med L:s släktingar. Och det är ju alltid kul att gå på bröllop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar