onsdag 24 februari 2016

Mitt i veckan

I dag är det en högst vanlig onsdag. Fast vi har hunnit med mycket.

Vi var i skolan någon timme, jag följde med en lektion och L följde med skolans ERASMUS-projekt. Sedan lagade vi lunch och jag prövade på ett nytt vegetariskt alternativ. Denna gång stod ugnsrostade batatbitar med en champinjon-paprikaröra. Det smakade över förväntan faktiskt. Jag återupptäcker hur mycket jag gillar kryddor i varje fall då grönsaker kräver mer kryddor än vissa kötträtter. Och jag minns hur mycket jag gillar vitlök!

Men mat jag längtar efter är nog köttig. Till veckoslutet tänkte jag mej tortillas med malet kött. Det är något jag för tillfället längtar efter.

Idag hann vi även ut till skären till L:s föräldrar som firar sportlov där. Capo sprang så lyckligt över isen fram och tillbaka medan vi skidade mot rätt ö. Sedan lekte han i snön med Bilbo tills de helt utmattade kom in och somnade på fläcken. Caping fick bli på sportlov på skären så denna kväll sitter vi ensamma i soffan och ser på film. Det är underligt hur man kan sakna honom så på bara några timmar. På fredagen får vi tillbaka guldklimpen så att allting är som vanligt. Under tiden får han ha roliga trevliga dagar på skären medan vi sitter i skolan. Han har det så bra så där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar