torsdag 9 april 2015

Mitt livs första smörgåstårta

I morgon har L födelsedag så jag frågade om jag skall baka något åt honom. Han har dock fått sig en liten överdos av sött under påsken så han bad mej laga smörgåstårta. Men jag har aldrig lagat smörgåstårta förr! Så jag har ingen aning om hur man skall bete sig.

Efter mycket googlande och hjälp från vänliga facebookvänner bestämde jag för att göra som jag brukar. Improvisera. Jag for till butiken, handlade lite skinka, lite leverpastej, lite ingredienser till olika smörjor och en massa grönsaker till garnering. Sedan gjorde jag som jag brukar, svängde ihop på högt.

Nu står en blivande smörgåstårta i kylskåpet i väntan på garnering imorgon! L har bjudit hit en kompis för provsmakning av mitt livs första smörgåstårta.

Capo deltar intresserat, han känner doften av leverpastej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar