tisdag 28 april 2015

Första utställningen

I dag har jag rört mej låååångt utanför min comfort-zone. Jag har gått på utställning med Capo. Visserligen på en Match-Show (lite som en övningsutställning) men ändå. Det var första gången för både mej och Capo.

Arrangörerna var Turun Seudun Kultaiset så goldisarna hade en helt egen ring och en helt egen klass där bara goldisar tävlade. Vi tävlade i valpklassen, med hundar under 1 år. Och vilka bjässar det fanns där bland med, helt otroligt att vissa var under 1 år gamla. Det var dessutom svinkallt och jag var lite avundsjuk på Capsingens mysiga päls.

Jag var säkert lite nervös, och Capo med, men han var ändå otroligt lugn i ringen. Jag tyckte han sprang riktigt fint, men ståendet behöver vi öva på. Han orkar inte helt och tappar focus när man börjar peta på hans svans. Men vi skall öva! 16.5 har vi nästa Match Show, då i Karis.

Som den trogna följeslagare L är stod han med kameran redo när vi var i ringen, så nu finns allt på film. See for yourselves, och kom gärna med förslag på vad vi skall förbättra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar