fredag 19 september 2014

Yran

Jag känner mej som att mitt skelett har blivit ersatt av gårdagens lakritsband. :D

I går var det dags för höstens stora tradition. Ekenäs höstmarknad! L och jag fick med oss två kompisar i bilen på väg till Ekenäs och en av dem hängde med hela kvällen. Jag älskar atmosfären på marknaden, alla fina stånd, alla ivriga försäljare, för att inte tala om ivriga barn. Och man träffar folk var femte meter, alla är glada snälla och vänliga. Man säger hej till höger och vänster och jag riktigt kände hur ett ulta-mega-leende sökte sig från öra till öra.

Kvällen avslutades på bästa möjliga vis med kinamat takeaway hemma vid köksbordet. Sedan satte vi oss dock i bilen och körde hemåt igen, för jag har morgontimmar på fredagar nu för tiden.

Min morgontimme var dock smått suddig, för jag fick magkramper på kvällen och har sovit kring 1,5 timmar i natt. Så i dag går jag omkring med gröt i huvudet, rosa, fluffig vispgröt. Kemin gick in ganska bra, tråkmånsen som höll cellbiologin hade inte lika stor framgång. Jag höll på att somna massor av gånger, slutade med att jag bara satt och spelade kort på min dator i försök att inte somna.

Nu skall jag laga middag och sedan tänkte jag sova. Med bilden av vår lilla prins på näthinnan. Vi har nämligen hunnit hälsa på honom också idag.

Natti natt!
P.S. Finska är inte ett lätt språk med 2 timmar sömn bakom sig. Mer strunt än idag har jag inte pratat på lääänge :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar