onsdag 24 september 2014

Vehmaa

Förra veckoslutet fick jag uppleva något helt nytt. Och spännande. Och lite olikt mej. 


För ett par veckor sedan såg jag på Turun seudun kultaiset:s hemsida att de skulle hålla jaktprov i Vehmaa. Så jag nämde det för vår uppfödare som genast tände på idén. Lite för mycket kanske!

Han ansåg genast att jag skulle komma med och hjälpa till att ordna jaktproven. Och jag, lite luddig i huvudet av små fluffiga guldklimpar, gick genast med på att komma med. Så halva lördagen och precis hela söndagen hängde vi (L kom med på söndagen och hjälpte till) i skogen i Vehmaa bland med en massa jättetrevliga personer och fluffiga vovvar.

Det var helt superroligt! Och helt superintressant att se hur förarna ledde sina hundar, och hur självständigt hundarna kunde arbeta. Samt hur glada hundarna blev när de lyckades. Trots att detta var aningen utanför min comfortzone (ett helt veckoslut i skogen bland med främmande människor på ett främmande språk) så blev det helt jättebra!

Och jag är så ivrig att fortsätta vara med! Har saknat att ha en hobby. Innan jag flyttade till Åbo hade jag alltid allt för många hobbyer. När jag flyttade bestämde jag mej för att ha lite färre hobbyer. Så jag började sjunga i Flora men började inte med så mycket annat. Nu saknar jag en hobby.

Och nu har jag en massiv chans att göra nya saker. Jag har oändliga möjligheter för olika formers hobbyer. Tillsammans med L, vår guldklimp och en massa nya underbara människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar