onsdag 17 september 2014

Dessa universitetsstudier

Jag har funderat på dessa mina universitetsstudier.
Kraven verkar växa ganska exponentiellt här, eller alternativt omvänt proportionellt mot antalet kurser.
När jag började universitetet hade jag massvis med kurser, massor massor massor. Och förvånansvärt nog ganska så mycket tid kvar när allt arbete var gjort.
Förra året hade jag lite färre kurser. Men till min stora förvåning även färre timmar tid överlopps.
Nu har jag en matematikkurs, en ynka en. Och absolut inga timmar kvar när läxorna äntligen är gjorda.

Å ena sidan njuter jag av att få bita i sega, stora köttbitar, men å andra sidan hade jag tänkt mej att hinna med annat också under hösten, kandidatavhandling exempelvis. Kanske är det bara jag som är rostig efter sommaren. Vi skall se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar