fredag 19 oktober 2018

"Du ser lite trött ut"

Nej, det är inte hela sanningen, JAG HAR ETT BLÅTT ÖGA! Till all lycka ser jag dock faktiskt lite trött ut, så blånaden smälter väl samman med de svarta ringarna.

På tisdagen när jag var hem till hundarna på lunchpausen skedde en lite olycka. Jag böjde mig ner för att dra på mig skorna, och mötte Rondo på en uppåtriktad bana ämnad att föra honom närmare mitt ansikte. Han kom lite väl nära. Med nosen först, med full fart. I krock med mitt kindben. Jag kände direkt hur några blodkärl sprack och det dök upp en blånad stor som en 1€ på kinden. Under eftermiddagen kände jag hur hela kinden stelnade, och väntade mig värsta blåmärket.

Till all lycka blev det inte så illa, men man ser en blånad under vänstra ögat. Med lite smink över och med matchande trötthet så tror jag inte jag väckt så mycket uppmärksamhet, men timingen kunde varit bättre. Jag har nämligen suttit på 16 utvecklingssamtal sedan onsdagen, och undrar hur många föräldrar till mina elever som tror jag är offer för hustrumisshandel.

Har fått några undrande "du ser lite trött ut" från kollegor och ett par elever som oroligt undrade om jag "alls har någon fritid". Nu är jag i behov av helg!

Klimpen väger förresten 28,6 kg (!!!!!), han håller på att bli en flodhäst. I jämförelse med antilopen vi äger från förut så känns han enorm. Han är 7 månader nu, Capo var nästan 10 när han nådde 28 kilo. Klimpen vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar