lördag 5 november 2016

Idag minns vi

I dag är det alla helgona, alla helgons dag. En dag som inte får så mycket utrymme i dagens värld. Nu för tiden är det bara halloween som gäller, och man glömmer så lätt dagens ursprungliga budskap. Inte för att jag heller alltid varit bra på att minnas, men idag minns jag.

I dag är jag långt borta från familj och vänner, men jag minns ändå. Jag minns fafar, som varit borta i 1,5 år nu. Jag kan inte minnas (i ordets rätta bemärkelse) famo, som jag aldrig fick träffa, men jag kan skänka henne en tanke i varje fall. Och jag minns andra, ingen nämnd och ingen glömd. Jag är dock lyckligt lottad och har inte så hemsk många att minnas.

Men jag minns också annat, jag minns våra marsvin Emma och Lina, jag minns hästar som lärt mej rida. Denna vecka riktar jag också en extra tanke till de 3 fina goldisarna som dött denna vecka i sviterna av en trolig förgiftning.

Idag minns vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar