fredag 25 december 2015

Julefrid

God Jul på er alla!

Vi har landat i Vasa för julfirande och även haft en härlig julaftonskväll med halva L:s släkt. Det här har varit min första jul borta från familjen. Mitt traditionella julfirande har alltid innehållit familjen, momi och mofi och fafar. I år finns inte fafar med oss längre så redan från början visste vi att det skulle bli en annorlunda jul. Så då tog vi steget fullt ut och min syster tillät mej att fira julen i Vasa med L:s familj. Vi tjuvstartade dock dagen före i Ekenäs med fullskaligt julbord med bara familjen, L och systers pojkvän. Så i år fick jag, då jag trodde att julen skulle bli annorlunda faktiskt båda delarna av kakan. Bara momi och mofi (och förstås fafar) saknades 23. på vår tjuvjul. Så i år har jag faktiskt fått en av de bästa jularna, med två väldigt olika jular, men med alla ingredienser som man behöver.

I går kväll hade vi julrapsody här. Faffa i huset hade planerat ett digert julprogram med julevangelie, dikter, sång och musik. Här är alla så rysligt musikaliska så det sjungs massor. Jag var dessutom väldigt inkluderad i allt program här. Kusinerna här inkluderade mej i allt sitt program och Faffa hade dessutom bestämt sig för att L och jag skulle sjunga duett. Förhoppningsvis var det till allas belåtenhet.

Nu sitter i i varje fall i Vasa och skall just njuta av risgrynsgrötslunch. Sedan fortsätter julfirande hos en av farbröderna här.

2 kommentarer:

  1. Du och Lennart har varit mycket konkret närvarande här i Esbo också. Er julklapp kom på julbordet och kanelhonungen har burit mig genom snörvelnätter och förkylda dagar. varje klunk ingefära och honungsdryck har minnt om er :-) God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul att det kommit till användning! Hoppas honungskuren hjälpt! God Jul och Gott Nytt År åt er alla med!

      Radera